ارتباطات در صنعت آب وبرق

در رابطه با نحوه ارتباط با سایرین در زمینه آب وبرق

ارتباطات در صنعت آب وبرق

در رابطه با نحوه ارتباط با سایرین در زمینه آب وبرق

روابط عمومی

 

در دنیای امروزه ارتباطات نقش مهمی را ایفا می نماید. این ارتباط باید به گونه ای باشد که بتواند اثر بخش بوده و راه موفقیت را هموار کند.

نام دیگر ارتباط را می توان روابط عمومی معرفی کرد. همانطور که از معنی این واژه معلوم می شود به معنای ارتباط با عموم مردم می باشد . حال این ارتباط چقدر می تواند موثر باشد بسته به توانایی فرد در برقراری ارتباط میباشد. این ارتباط  می تواند ۱- به نوع تحصیل ۲- به ضریب هوشی۳- خلاقیت  ، بستگی داشته باشد.

حال اگر بخواهیم وارد مقوله روابط عمومی شویم  به جرات می توان بگویم کاری است سخت و پر مشقت. برای موفقیت در این کار نه تنها باید از تحصیلات لازم بهره برد ، بلکه با ید پشتکار وصبر  را هم به آن اضافه کرد.

به طور مثال در یک سازمان چگونه می توان رضایت خاطر تمام کارکنان را جلب کرد؟ چگونه می توان علاوه بر درون سازمان ، برون سازمانی را هم به سوی خود جلب کنیم؟

به نظر من ، روابط عمومی قلب تپنده یک سازمان است ، گویند اگر می خواهید سازمانی را بشناسید به روابط عمومی سازمان نگاه کنید .آری  روابط عمومی می تواند با توانایی خاص خود  ضمن معرفی سازمان ، نظر دیگران را جلب  نماید در واقع بازار کار بیشتری را فراهم نماید. مثلاً در یک مرکز آموزشی با معرفی قابلیتها وعملکرد آن مرکز با شگرد خاص خود ، بازار آموزشی را فعال وپر جنب وجوش نماید. در این راستا با بهره بردن در زمینه چاپ ونشر  نشریات، کاتالوگ، بوشور و....  .و ارتباط  دیجیتالی که امروزه همه به این سمت وسو سوق دارند. برای بهره بردن از اثرات مثبت درون سازمانی در رابطه با کارکنان با ید خصوصیات یک کارگزار روابط عمومی را دارا بود . استادان روابط عمومی هر یک دید و نظر خاصی را ارائه داده اند که در مجموع همه به یک نقطه ختم می شوند. واین را هم باید اشاره کرد که گاهی سلیقه ها در اجرا متفاوت است ، به هر حال همه سعی دارند که بتوانند به عنوان کارگزار خوب روابط عمومی انجام وظیفه نمایند.

برای  روابط عمومی  تعاریف گوناگونی از شخصیت ها و استادان این فن بیان شده است به طور مثال دکتر امینی می گوید : روابط عمومی کوششی طرح شده برای نفوذ در افکار عمومی از طریق کار وعمل قابل قبول و ارتباط دو جانبه می باشد.

اینجانب هم با توجه به آموخته های علمی - کاربردی که بدست آورده ام روابط عمومی را  عامل  پیشرفت سازمان وشناخت دیگران از سازمان می دانم . یعنی روابط عمومی نقطه ای است برای ترقی یک سازمان . هر چه روابط عمومی فعال باشد به دنبال آن کار آیی بیشتر همرا با موفقیت خواهد بود . یک روابط عمومی چی خوب باید بداند چگونه با تمامی همکاران ارتباط برقرار کند. باید بتواند با شگرد وخلاقیت خود ، به تمامی سلیقه ها پاسخ گوید. ودر جای خود پاسخگوی خوب ورازدار خوبی باشد.

به هر حال  هر چه از روابط عمومی بگوییم کم است، چراکه تا اکنون چه بسیار کتاب در این زمینه توسط  استادان این فن به چاپ رسیده است ولی هنوز هم نا گفته ها زیاد است. وهنوز هم مشکلات در این زمینه فراوان است .

اینجانب هم در نظر دارم  به یاری خدای بزرگ و کمک دوستان در آینده  کتابی در این زمینه به چاپ برسانم. واز همه عزیزان می خواهم با نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود ، مرا خوشحال ساخته و با توجه به علاقه وافر بنده به صنعت روابط عمومی بتوانم در  بدست آوردن موفقیت در این حرفه، پاسخگوی خوبی برای مخاطبان خود باشم.